تاریخچه کمک رسان ایران

شرکت کمک رسان ایران یا sos یک شرکت “بیمه” نیست. این شرکت موظف است بر اساس قوانین جاری کشور همه ریسک های بیمه پذیر خود را به شرکتهای بیمه ایرانی واگذار نماید. اعضای کمک رسان ایران در این موارد تحت پوشش بیمه گر کمک رسان قرار دارند. اعضای کمک رسان در زمان عقد قرارداد عضویت به کمک رسان برای اخذ این پوشش نیابت می دهند. از این طریق اعضای کمک رسان هم به پوشش بیمه ای مورد نیاز خود دسترسی می یابند و هم از خدمات گسترده کمک رسانی در یک بسته خدماتی برخوردار می گردند.

این شرکت در سال 1371 تاسیس گردید .این شرکت با توجه به علاقه ایرانیان به خدمات کمک رسانی، با طراحی و عرضه پوشش های خاص جامعه ایرانی و اخذ موافقت بیمه مرکزی ایران در ارتباط با برخی از شرکت های بیمه ایرانی اقدام به ارائه خدمات گوناگون به جامعه خود نمود و این فعالیت تا امروز ادامه دارد.

این شرکت علاوه بر ارائه خدمات در حوزه سلامت و درمان ، در بخش امداد رسانی اتومبیل ، مشاوره حقوقی ، بیمه های مسافرتی ، خدمات دندانپزشکی و آمبولانس فعالیت می نماید .

نیروی انسانی

از تعداد نیروی انسانی فعال این شرکت اطلاعاتی در دست نمی باشد .

شبکه فروش

شرکت کمک رسان ایران در کل کشور دارای 32 شعبه فعال می باشد همچنین از تعداد نمایندگان فعال این شرکت اطلاعاتی در دست نیست و شبکه نمایندگان این شرکت را اغلب کارگزاران و یا فعالین صنعت بیمه تشکیل می دهد. شبکه نمایندگی این شرکت برخلاف نمایندگان شرکت های بیمه ، تنها وظیفه فروش و مشاوره به بیمه شدگان را دارند و هیچ گونه دخالتی در فرآیند خسارت های بیمه شدگان ندارند.

سرمایه بیمه ایران

سرمایه شرکت سهامی بیمه ایران  از مبلغ  34.241  میلیارد ریال به مبلغ 189.032  میلیارد ریال از محل تجدید ارزیابی دارایی ها افزایش یافت.

ظرفیت نگهداری ریسک

ظرفیت مجاز نگهداری ریسک بیمه ایران  به 51.132.467.000.000 ریال افزایش یافته است. به توجه به ظرفت بالای ریسک ، این شرکت در برخی از قرارداد های بیمه ای سایر شرکت های بیمه ای به عنوان بازوی اتکایی بیمه مرکزی اقدام به مشارکت با شرکت بیمه ای و مدیریت ریسک می کند .

سرمایه گذاری ها

شرکت کمک رسان ایران به عنوان سهام دار اصلی شرکت بیمه آسماری، بازوی بیمه ای خود می باشد.

توانگری مالی

 نسبت توانگری مالی آن شرکت برای سال 1400 معادل 109 درصد (سطح یک) می باشد.

خدمات الکترونیک و پشتیبانی

خدمات الکترونیک

در بخش خدمات خانواده ، کلیه خدمات در بستر آنلاین به مشتریان ارائه می گردد. مشتری در این طرح می تواند علاوه بر ارسال مدارک درمانی به صورت آنلاین ، از وضعیت آن نیز آگاه شود . همچنین خدمات مشاوره پزشکی آنلاین نیز از این پنل به بیمه شدگان ارائه می گردد.

در بخش طرح گروهی و صندوق درمان بسته به شرایط و طرفین قرارداد ، ارائه خدمات به صورت توافقی آنلاین یا آفلاین می باشد.

پشتیبانی خدمات

پشتیبانی مشتریان به صورت 24 ساعته و از طریق شماره 5837100 صورت می پذیرد.

نمایندگی کمک رسان- مُداوی

نمایندگی 1041 محمدی به عنوان نماینده طرف قرارداد با این مجموعه از سال 1398 فعالیت رسمی خود را در این شرکت بیمه آعاز نمود.