راهنمای جامع خسارت درمان ایران

بیمه شده محترم شرکت سهامی بیمه ایران ، مطالعه آموزش سامانه خسارت درمان بیمه ایران، کمتر از 15 دقیقه به طول می انجامد ، اما باعث می گردد بتوانید به آسانی نسبت به دریافت هزینه های درمانی خود اقدام فرمایید.

چطور از بیمه تکمیلی ایران استفاده نماییم

جهت استفاده از بیمه تکمیلی ایران به دو صورت می توانیم اقدام نماییم . مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد و مراجعه به مراکز درمانی غیر طرف قرارداد.

مراجعــــه به مراکز درمانی طــــرف قـــرارداد

در صورت مراجعه به این مراکز ، می توانید با ارائه کارت ملی ، نسبت به پرداخت هزینه های خود تا سقف تعهدات قرارداد استفاده نمایید.

 

جهت مشاهده مراکز درمانی طرف قرارداد نیز می توانید وارد سامانه خسارت درمان بیمه ایران شده و از منوی مربوطه به آسانی به این مراکز در هر شهر دسترسی داشته و با آن ارتباط برقرار نمایید.

همچنین در صورت تمایل و برای اطمینان بیشتر می توانید با مرکز درمانی مورد نظر تماس گرفته و نسبت به طرف قرارداد بودن شرکت بیمه ایران با این مراکز پرس و جو نمایید.

مراجعـــه به مراکز درمانی غیر طـــرف قــرارداد

پس از مراجعه به مراکز درمانی غیر طرف قرارداد با بیمه ایران و پرداخت صورت حساب درمانی خود می توانید با ارائه این مدارک طبق آموزش های ذیل ، خسارت درمان خود را طبق تعرفه و تا سقف قرارداد خود دریافت نمایید.

نحوه دریافت هزینه های درمانی بیمارستانی

در صورتی که هزینه انجام شده مربوط به هزینه های بیمارستانی می باشد. لازم است در ابتدا مدارک درمانی خود را به سازمان تامین اجتماعی ارائه داده تا سهم بیمه اگر اول پرداخت گردد و سپس پس از پرداخت و با در دست داشتن گواهی پرداخت این سازمان، مدارک کپی برابر اصل شده خود را به شرکت و سازمان خود تحویل نمایید. تا شرکت بیمه نسبت به ارزیابی و پرداخت هزینه درمانی شما اقدام نماید. همچنین در صورت عدم تمایل به دریافت سهم بیمه گر پایه شما می توانید با تکمیل تعهد نامه عدم دریافت سهم بیمه گر پایه ، نسبت به دریافت خسارت درمان ایران اقدام فرمایید.

نحوه دریافت هزینه های درمانی سرپایی

در صورتی که هزینه انجام شده در مرکز درمانی ، مربوط به خدمات پاراکلینیکی یا سرپایی می باشد. می توانید به دو صورت نسبت به دریافت هزینه های درمانی خود اقدام فرمایید.

اگر خواهان استفاده از این روش می باشید لازم است مدارک خود را طبق دستورالعمل اعلام شده در بخش “مدارک مورد نیاز جهت دریافت هزینه درمانی” در این صفحه  به همراه فرم رسید تحویل مدارک ، تحویل نماینده بیمه شرکت بیمه ایران قرار دهید.

اگر خواهان ارسال مدارک به صورت آنلاین می باشید. لازم است طبق آموزش زیر اقدام نمایید.

ســـــامانه درمـــان موبـــایل

این سامانه از سه بخش مهم تشکیل شده است

خسارت درمان بیمه ایران
مراحل استفاده
از سامانه خسارت درمان
گـــام اول
نــام نویسی در ســامانه
گـــام دوم
اعــلام هزینــه
گـــام سوم
پیگیری در سوابق درمانی
مراحل استفاده
از سامانه خسارت درمان
گـــام اول
نــام نویسی در ســامانه
گـــام دوم
اعــلام هزینــه
گـــام سوم
پیگیری در سوابق درمانی

نکات مهم در ثبت هزینه های درمانی + فرم تحویل مدارک

تحویل مدارک درمانی به شرکت بیمه
پس از ثبت هزینه های درمانی خود در سامانه خسارت درمان بیمه ایران ، در صورتی که پرونده درمانی شما دارای نسخه الکترونیک می باشد نیازی به ارسال اصل مدارک به شرکت بیمه ایران نمی باشد. در غیر این صورت لازم است مدارک حداکثر ظرف مدت 5 روز به نماینده بیمه مستقر در شرکت خود تحویل نمایید.
نحوه ثبت و ارسال نسخ الکترونیک و غیر الکترونیک
اگر پرونده درمانی شما دارای نسخه آنلاین (تامین اجتماعی) می باشد در صورت ثبت نسخه الکترونیک خود از قسمت مربوطه ، نیازی به ارسال اصل مدارک نمی باشد. در غیر اینصورت لازم است پس از ثبت مدارک، اصل مدارک به شرکت بیمه ایران تحویل گردد. لذا توجه داشته باشید پرونده هایی که دارای نسخ الکترونیک می باشد در یک روز و سایر پرونده ها در روز دیگر ثبت گردند.
نحوه ارسال پرونده درمانی برای شرکت بیمه
جهت ارسال مدارک درمانی خود به شرکت بیمه ، لازم است مدارک هر هزینه درمانی ثبت شده به یکدیگر منگه شده ، و کلیه مدارک هر بیمار در یک کاور به همراه فرم تکمیل شده زیر به نماینده بیمه تحویل گردد.
نحوه درج مشخصات بیمه شده اصلی
در هنگام تحویل مدارک درمانی ، لازم است فرم تحویل مدارک درمانی تکمیل و به همراه مدارک هر بیمار به شرکت و سازمان خود تحویل نمایید. در صورت عدم تکمیل این فرم، روند رسیدگی به پرونده شما با اختلال روبرو میگردد.
مدارک مورد نیاز برای هر هزینه
قبل از ثبت هر یک هزینه های درمانی خود در سامانه خسارت آنلاین بیمه، لازم است در ابتدا از تکمیل بودن مدارک درمانی خود اطمینان حاصل فرمایید. برای آگاهی از این مدارک می توانید به لیست زیر مراجعه فرمایید.
ارسال مدارک برای سایر شهرها
اگر محل سکونت شما در سایر شهرهای کشور می باشد شما می توانید پس از هماهنگی با نماینده بیمه طرف قرارداد خود نسبت به تحویل مدارک درمانی خود به شعب شهر خود اقدام فرمایید.
فرم تحویل مدارک درمانی به بیمه
فرم تعهدنامه عدم دریافت سهم بیمه پایه
فرم درخواست پرونده بیمارستانی جهت ارائه به بیمه پایه

مدارک درمانی مورد نیاز جهت دریافت خسارت درمان

با توجه به یکسان بودن قوانین پرداخت هزینه های درمانی بیمه تکمیلی در کلیه شرکت های بیمه ای ، مدارک زیر در سایر شرکت های بیمه ای نیز مورد تایید می باشد.

دارو
ویزیت
خدمات آزمایشگاهی
سونوگرافی و ام آر آی

نیازی به ارائه عکس نمی باشد وتنها ارائه گزارش رایدیولوژیست آن الزامیست

رادیوگرافی

نیازی به ارائه عکس نمی باشد

خدمات دندانپزشکی

در مورد هزینه های ایمپلنت و ارتودنسی نیاز است قبل از ارسال، مدارک به تایید پزشک معتمد برسد

نوار قلب ، عضله و ...
آندوسکوپی و کولونسکوپی

نیازی به ارائه عکس نمی باشد

زایمان و بستری
خرید عینک

در هر سال امکان خرید یک عینک وجود دارد.

خدمات فیزیوتراپی
  • جهت فیزیوتراپی بیش از دو اندام و بیش از 15 جلسه تاییدیه پزشک معتمد اجباریست
  • درج تاریخ هر جلسه به همراه هزینه پرداختی هر جلسه در قبض پرداختی اجباریست
هزینه های بیمارستانی

گزارش های پزشکی به اقدامات پزشکی قبل از عمل شامل آزمایشات ، تصویر برداری و … اشاره می کند.

هزینه های اورژانس

در گزارش پزشکی درج وضعیت بیمارو علت مراجعه به اورژانس و کلیه اقدامات انجام شده الزامیست

بیمه شده محترم شرکت سهامی بیمه ایران اگر در شهر تهران می باشید در صورت تمایل همچنان می توانید طبق روال سابق نسبت به تحویل مدارک درمانی خود به شرکت و سازمان خود بدون ثبت در سامانه درمان موبایل اقدام فرمایید.

عمل های جراحی نیاز به تایید پزشک معتمد

برای انجام برخی از عمل های جراحی نیاز است قبل از بستری در مرکز درمانی نسبت به اخذ تاییدیه پزشک معتمد شرکت بیمه ایران اقدام فرمایید. این اعمال به شرح ذیل می باشند.

استثنائات قرارداد های بیمه درمان تکمیلی

هزینه خدمات زیر جزء استثنائات قرارداد بوده و از شمول تعهدات این شرکت خارج است. مگر این که توسط شعبه مجری قرارداد و پزشکان معتمد شرکت بیمه ایران تایید شده باشد.

مقالات بیمه ای

سوالات متداول

چرا در زمان ثبت عکس با خطای سایز عکس روبروی می شویم؟
اگر از طریق دوربین تلفن همراه خودتون ، نسبت به ثبت عکس اقدام می نمایید. لازم است کیفیت و رزولوشن عکس خود را کاهش دهید تا مشکل مربوطه رفع گردد.
منظور از شماره صورت حساب در فرم تحویل پرونده چیست ؟
پس از بارگذاری کلیه مدارک درمانی یک بیمار در نرم افزار درمان موبایل و ذخیره نهایی، شماره صورت حساب به شما نمایش داده می شد که لازم است ان را در برگه مربوطه وارد نمایید.
پس از ثبت مدارک درمانی خودمان در سامانه درمان موبایل ، آیا ارسال اصل مدارک الزامی است؟
اگر پرونده درمانی شما دارای نسخه آنلاین (تامین اجتماعی) می باشد در صورت ثبت نسخه الکترونیک خود از قسمت مربوطه ، نیازی به ارسال اصل مدارک نمی باشد. در غیر اینصورت لازم است پس از ثبت مدارک، اصل مدارک به شرکت بیمه ایران تحویل گردد. لذا توجه داشته باشید پرونده هایی که دارای نسخ الکترونیک می باشد در یک روز و سایر پرونده ها در روز دیگر ثبت گردند.
در صورتی که پرونده ما دارای نواقص باشد برای رفع آن چه کار کنیم؟
برای رفع نواقص پرونده درمانی خود می تواند به بخش سوابق درمانی > اسناد هزینه عودت شده مراجعه کرده و نسبت به رفع نواقص پرونده خود اقدام نمایید.
در صورت اختلال در استفاده از نرم افزار خسارت درمان چه کاری باید انجام دهم؟
شما می توانید با شماره گیری 09668 بیمه ایران مشکل مربوطه را گزارش دهید تا کارشناسان بیمه ایران نسبت به رفع آن اقدام نمایند
در مراجعه به برخی از مراکز درمانی طرف قرارداد ، با وجود تحت قرارداد بودن مرکز درمانی ، از پذیرش بیمار با بیمه خودداری می نمایند.
در این مواقع لازم است با پشتیبانی 09668 بیمه ایران موضوع را در میان گذاشته تا نسبت به رفع مشکل اقدام نمایند.