بیمه مسئولیت مدیران رستوران
تعریف بیمه
رستورانها از مکانهای پرترددی هستند که به هر دلیلی احتمال وجود خطراتی برای افراد و تجهیزات در آنها وجود دارد. مسئولیت خسارات جانی و مالی که در این فضا رخ میدهد، کاملا به عهده مدیر مجموعه خواهد بود. به عبارت دیگر، در برابر خطرات احتمالی که ممکن است برای مصرفکنندگان رستوران و استراحتگاه ساحلی یا تجهیزات موجود در فضا پیش آید، این مدیران رستورانها و استراحتگاهها مسئول و پاسخگو هستند. بیمه مسئولیت مدیران رستورانها به منظور جبران و پوشش خسارات ناشی از خطرات احتمالی در این محیطها صادر میشود و خساراتی نظیر فوت، نقص اعضا و هزینههای پزشکی را تحت پوشش خود قرار میدهد.
اگر شما هم مدیر رستوران و یا استراحتگاه هستید و قصد صدور بیمهنامه را برای خود دارید، در ادامه با مُداوی همراه باشید تا اطلاعات لازم و کافی در این زمینه را خدمت شما عزیزان ارائه کنیم.
مخاطبین این بیمهنامه چه کسانی هستند؟
تمامی مدیران رستورانها، کافیشاپها، فستفودها و استراحتگاههای ساحلی سراسر کشور به بیمه مسئولیت حرفهای نیاز دارند تا در برابر خطرات احتمالی که ممکن است برای مشتریان پیش آید، آمادگی لازم را داشته باشند. خرید این بیمهنامهها به این دسته از افراد در حین کار اطمینان بیشتری میدهد.
پوششهای بیمه مسئولیت مدیران رستوران ها
در بیمهنامه حرفهای مسئولیت مدیران رستوران موضوع بیمه همانطور که گفته شد، جبران خسارات جانی وارد به مشتریان رستوران است و این در صورتی است که مدیر رستوران مقصر حادثه شناخته شود. کلیه مدیران رستوران و صاحبان استراحتگاه بهتر است قبل از وقوع حوادث و خطرات احتمالی این بیمه را خریداری کرده و از پوششهای آن استفاده کنند.
بهطورکلی سه نوع پوشش جانی در این بیمهنامه وجود دارد که شامل:
- پرداخت خسارت ناشی از فوت
- پرداخت خسارت ناشی از نقصعضو
- پرداخت هزینههای پزشکی
پوششهای فوق در بیمه مسئولیت مدیران رستوران ها به شرح زیر درج میشود:
- تعهد بیمهگر برای جبران هزینههای پزشکی هر فرد در حادثه
- حداکثر تعهدات بیمهگر برای جبران هزینهها در طول مدت بیمهنامه
- تعهد بیمهگر برای جبران هزینههای غرامت فوت و نقصعضو در هر حادثه برای هر نفر در ماههای حرام و غیر حرام
مدیران رستوران به جز بیمه مسئولیت حرفهای به چه بیمه نامههایی نیاز دارند؟
- بیمهنامه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان : بر اساس خطرات موجود در هر رستوران و اتفاقاتی که برای پرسنل رستوران میافتد، این بیمهنامه صادر میشود.
- بیمهنامه آتشسوزی: احتمال آتشسوزی برای هر کسب وکاری وجود دارد و داشتن بیمه آتشسوزی برای هر مدیر رستوران و کافیشاپ و … مهم و الزامی است.
- بیمه تکمیلی گروهی: اغلب مدیران و صاحبان کسبوکار تمایل دارند تا برای کادر خود پوشش درمانی مناسبی ارائه کنند، بیمه تکمیلی گروهی و یا انفرادی در این راستا ایجاد شده است و به واسطه آن میتوان کارمندان و کارگران را بیمه کرد.
مدت بیمهنامه مسئولیت مدیران رستورانها
مدت این بیمهنامه نیز همانند سایر بیمههای مسئولیت حرفهای به مدت یک سال است و پس از آن با توافق طرفین تمدید و یا فسخ میشود.
شرایط صدور بیمه مسئولیت مدیران رستوران ها
- هر شخص هنگام خرید بیمه مسئولیت رستوران وظیفه دارد تا فرم پیشنهادی تکمیل کند و اطلاعات موردنیاز را از طریق آن به شرکت بیمه اعلام نماید.
- اعلام نوع رستوران، ظرفیت سالن، شرایط ایمنی سالن از جهت قدرت اطفا حریق، تعداد و نوع آسانسور و حتی وسایل کمکهای اولیه موجود، به شرکت بیمه الزامی است.
- بیمهگزار موظف است تا نوع و پوشش بیمه درخواستی را مشخص و انتخاب کند.
- توجه داشته باشید که جمع هزینههای پرداختی بیمه مسئولیت مدیران رستوران ها که بابت هزینههای پزشکی، غرامت فوت و نقصعضو نمیتواند از حداکثر تعهد شرکت بیمه در شرایط خصوصی تجاوز کند.
- بیمهگزار باید برای بررسی محل حادثه و انجام امور کارشناسی نهایت همکاری را با بیمهگر داشته باشد.
- اگر آدرس رستوران تغییر کرد، بیمهگزار وظیفه دارد تا در اولین فرصت این موضوع را به شرکت بیمه اطلاع دهد.
استثنائات بیمه مسئولیت مدیران رستوران
گاهی بیمهگر در برابر خسارات به وجود آمده مسئولیتی ندارد؛ به عبارت سادهتر این دسته از خسارتها توسط شرکت بیمه جبران نمیشود. استثنائات این بیمهنامه شامل موارد زیر است:
- خساراتی که از عمد و تقلب بیمهگزار ایجاد میشود.
- خسارت ناشی از انفجار اتمی و تشعشعات رادیواکتیو
- خسارت ایجاد شده از جنگ و انقلاب و شورش و اعتصاب
- حوادث و خسارتهای جانی ناشی از مسمومیت غذایی
- خسارت ناشی از تخلف در قوانین دولتی
فرانشیز بیمه مسئولیت رستوران
فرانشیز در بیمه مسئولیت مدیران رستوران در هر شرکت بیمه ای براساس ریسک موجود و شرایط توافق طرفین متفاوت می باشد.
شرایط فسخ و ابطال بیمه نامه
بیمه مسئولیت مدیران رستوران ، ممکن است قبل از اتمام مدت بیمه نامه با اعلام کتبی بیست روزه طرفین قرارداد فسخ شود
شرایط فسخ از طرف بیمه گر
- عدم پرداخت حق بیمه و حق بیمه اضافی در سررسید معین
- در صورت تشدید خطر و عدم موافقت بیمه گزار جهت پرداخت حق بیمه اضافی مربوط
- در صورت کتمان و اظهار خلاف واقع بیمه گزار به طور غیر عمد درباره وضعیت خطر و احراز این امر قبل از وقوع حادثه
- بعد از پرداخت هر خسارت که بیمه گر ملزم به پرداخت ان باشد
- فوت بیمه گزار و عدم انجام وظایف بیمه گزار توسط ورثه و منتقل الیه
شرایط فسخ از طرف بیمه گزار
- در صورتی که کیفیت تشدید خطر کاهش یافته باشد و یا از بین رفته باشد و بیمه گر حاضر به تخفیف نباشد
- متوقف شدن فعالیت بیمه گر به هر دلیل
- عدم تمایل بیمه گزار به ادامه پوشش
شرایط پرداخت
در این بیمه نامه براساس میزان حق بیمه می توان بیمه نامه را به صورت نقدی و یا اقساطی صادر نمود .
- نقدی : در صورت پرداخت نقدی 10درصد تخفیف شامل بیمه نامه می گردد
- اقساط : در شرایط اقساطی 30% از کل حق بیمه در ابتدای قرارداد دریافت می گردد و الباقی حداکثر طی 10 قسط از بیمه گذار دریافت می گردد.
سفارش و صدور بیمه نامه
جهت صدور بیمه نامه خود کافیست با تکمیل فرم مشاوره در منوی وب سایت ، درخواست خود را ثبت نموده تا کارشناسان مُداوی اقدامات لازم جهت ارائه نرخ و شرایط و صدور بیمه نامه انجام نمایند.